Strona Główna ZSŁ || Plan lekcji || Dinozaury || Poczta || Ankieta || Wirtualna Szkoła || SEP || Logowanie
   Modyfikacja: 2017-09-30
Artykułów: 178
Autorów: 73
horoskop 2011   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop   horoskop 2015
Strona główna SKD Gość ZSŁRóżneSportUroczystościWycieczkiZSŁ w prasieFelietony i recenzjeHoroskopy60-lecie ZSŁKonkursy i projekty
Witamy w dziale zawierającym artykuły opisujące wydarzenia z życia szkoły i nie tylko.

Ja i moja klasa

"Poszukujemy wspólnie spędzonego czasu" - poza tematami lekcyjnymi. Pewnie, że jesteśmy w tym samym pomieszczeniu i rozmawiamy, prowadzimy monologi lub stwarzamy wrażenie słuchania innych. Tak, tak, ale…Ale to są lekcje! Temat zajęć określony, wymagania, nakazy, zakazy, uwagi, konwenanse itp., a gdzie swoboda myśli? Poszukujemy czasu… może parę zdań podczas przerwy, może wyrwane pomysły podczas lekcji? Wszyscy czujemy, że to za mało.

Ja i <em>moja</em> klasa

Jest pomysł! "…Może wspólne wyjście do kina, teatru lub gdzieś…?" Na ulotne pragnienia "moich" zawsze mogę liczyć. Słyszymy już radość we własnych myślach i pada pytanie:" Na jaki film?". Takie pytanie zawsze jest elementem planów. I w tym momencie zaskakuje mnie "moja klasa", a z różnych stron słychać:
  - to nie istotne,
  - obojętnie,
  - byle się udało wyjść,
  - ale, kiedy?

Mam wprawę w zadawaniu prac domowych, dlatego pomysł "nasuwa się" sam i zwracam się do gospodarza klasy: "Przygotuj informację o tym, na co, dokąd, kiedy, po ile i dlaczego tak drogo?!" Polecenie wydane, więc temat odsunięty w czasie. Znam trochę moją klasę, więc spodziewam się porażki i wymówek w stylu:
  - a, zapomniałem,
  - nic ciekawego nie ma,
  - nie wszyscy zapłacą,
  - każdy chce oglądać inny film,
  - dyrekcja się nie zgodzi.

Ja i <em>moja</em> klasa

Pozwalam sobie na pesymistyczne nastawienie, a tu… Jednak nie znam mojej klasy, nie zauważam, że się zmieniają. Dawid nie czekając na innych wykonał pracę domową. Dostaję kartkę z rozpisanymi seansami w różnych kinach z uwzględnieniem godzinowego rozkładu lekcji (naszych możliwości wyjścia do kina) oraz cennikiem. Jeżeli "moja" klasa jest tak pozytywnie nastawiona na wspólne wyjście, to ja nabieram chęci zrealizowania planu. W godzinę mam!: Mam zgodę dyrekcji, mam opiekuna wycieczki, mam kartę wycieczki i mam zebrane pieniądze od kilku uczniów. Dzwonię do kina, rezerwuję bilety i już.

Jest 22 stycznia 2014 r. "Dzień Dziadka", a ja i "moja" klasa wybieramy się do Multikina z dodatkową opieką pana Maurycego pooglądać film o tych, którzy dziadkami nie zostali. 46 Roninów straciło szansę pójścia na spacer z własnymi wnukami. Dlaczego 46, kiedy tytuł filmu to "47 Roninów" - trzeba obejrzeć film i poznać odpowiedź na to pytanie. Jest dzień styczniowy, ale nie mroźny, mogę spotkać się z "moimi" uczniami przed szkołą o godzinie 11:00. Znów prowadzę monolog o celu wycieczki, zasadach bezpieczeństwa itp. Tak często to robię, że odnoszę wrażenie braku posłuchu. Martwię się, przecież ta grupa pełnoletnich uczniów będzie przez najbliższą godzinę pod moją opieką! Nagle monolog zostaje przerwany:
  - wiemy, wiemy,
  - idziemy całą grupą,
  - nie przechodzimy na "czerwonym",
  - trzymamy się z dala od torów, gdy jedzie,
  - jedziemy razem,
  - w kinie bez komórek, sprzątamy po sobie i takie tam.

Jednak są wspaniali "moi" uczniowie. W drodze do kina możemy pośmiać się, porozmawiać na różne tematy i poznać się lepiej. "Drogowcy" ułatwili nam trasę, bo przez remonty możemy dotrzeć do Multikina bez przesiadek linią nr 11. Dziesięć minut przed seansem docieramy na miejsce. Jesteśmy tak rozbawieni, że szkoda mi wracać do powinności, ale mus, to mus. Przypominam o zachowaniu w sali kinowej, wyłączeniu "komórek", nie śmieceniu itd. Wchodzimy i…, tak, można było przewidzieć, że się dwóch wspaniałych zawieruszy i spóźnią się na "moment" wejścia. Na szczęście mam pomoc opiekuna i możemy podzielić grupę.

Film warty obejrzenia, ale to moje zdanie. Po komentarzach uczniów wiem, że opinie są bardzo zróżnicowane, ale to dobry objaw. Piękna sceneria starożytnej Japonii zachwyca większość.

Po filmie spotykamy się w grupie i wymieniamy spontanicznie reakcje na film. Damian opowiada nam o historii, na podstawie której opiera się fabuła i zakończenie filmu.

Jestem dumna z "mojej" klasy. Nabieram chęci, by częściej "szukać czasu wspólnie spędzonego poza tematami".

Lidia Skóra
wychowawca klasy

Autor Lidia Skóra () dotychczas napisał następujące artykuły
Fakty, mity i opowiadania - Turniej Absolwentów 20
Opublikowano: 2016-11-22
Około godziny 17:00 zaczęli zbierać się absolwenci i uczniowie ZSŁ. Od pierwszych minut dało się słyszeć uderzenia piłek, a między nimi głośne powitania. Powoli dołączali inni zawodnicy, a wśród nich obecni uczniowie naszej Szkoły, absolwenci, którzy dopiero uzyskali świadectwa dojrzałości, jak również sympatycy siatkówki...
Czytaj więcej...
Bal na 106
Opublikowano: 2015-02-22
Każdy maturzysta rozpoczyna zmagania wrześniowe wyczekując niecierpliwie zabawy szkolnej -"Studniówki". Tegoroczne klasy czwarte, po wielu przygotowaniach, spotkały się 17 stycznia 2015 roku w klubie "Kubuś" na pięknym balu na 106 - uprawiając arytmetykę: 106 osób bawiło się wspólnie na 106 dni przed MATURĄ...
Czytaj więcej...
Wycieczka klasy 3Tb do kina
Ja i moja klasa
Opublikowano: 2014-02-05
"Poszukujemy wspólnie spędzonego czasu" - poza tematami lekcyjnymi. Pewnie, że jesteśmy w tym samym pomieszczeniu i rozmawiamy, prowadzimy monologi lub stwarzamy wrażenie słuchania innych. Tak, tak, ale?Ale to są lekcje! Temat zajęć określony, wymagania, nakazy, zakazy, uwagi, konwenanse itp., a gdzie swoboda myśli? Poszukujemy czasu? może parę zdań podczas przerwy, może wyrwane pomysły podczas lekcji? Wszyscy czujemy, że to za mało...
Czytaj więcej...
Redakcja oraz autorzy artykułów

OPIEKUNOWIE SZKOLNEGO KOŁA DZIENNIKARSKIEGO

pani Izabela Szczęsna-Hajdas, pan Artur Łagodzki, pan Bartosz Stolarczuk

AUTORZY ARTYKUŁÓW

 (1 Te),  (And1),  (Bgf),  (Emil),  (Iri),  (Klasa 1Ta),  (Mikul),  (Redaktor SKD),  (SU ZSŁ),  (ZSŁ), Klasa 3Tc,  Artykuly w gazetach,  Baal (Baal), Tomasz Balul, Aleksandra Baranowska, Karol Bartczak, Agnieszka Bekas, Dawid Bis, Nikola Cembrzyńska, Julia Ciepła (---), Marta Cygaro, Remigiusz Drozdowski, Natalia Faleńska, Nikola Hinkulak, Przemysław Jastrzębski, Wojciech Jung, artykuł klasowy, Natalia Kłosowska, Nagdalena Kmieć, Patryk Kocoń, Natalia Kołodziejczyk, Magdalena Krawczyk, Kamil Kucharczyk, Adrian Kuczyński, Kacper Kusz, Oskar Kuśmierski, Barbara Lachowicka, Tomasz Lebiedziewicz , Tomasz Lebiedziewicz, Tomasz Lipiński, Maciej Ładanek, Artur Łagodzki,  Łojson (Łojson), Adam Macios, Maciej Marczewski, Maciej Matysiak, Jakub Michalski (KObi), Krzysztof Michalski, Robert Miecznik, Wróżbita Mikul, Ewelina Murawska, Bartłomiej Nawrolski, Patrycja Nojek, Rafał Nowogórski, Damian Panasiuk, Paweł Prajzendanc, Patryk Przybyła, Anita Rolik, Lidia Skóra, Jakub Skuratowski, Hanna Sokołowska, Arseniusz Sorokin, Michał Stankiewicz, Kamil Stępień, Bartosz Stolarczuk (BartekS), Izabela Szczęsna-Hajdas, Elżbieta Szczupak, Mirosław Szewczyk, Mirosław Szewczyk, Aleksandra Szneider, Michał Taniukiewicz, Bożena Tęgowska, Damian Wach, Wojciech Węgier, Zuzanna Wiesion, Bartek Wiœniowski, Łukasz Wojciechowski, Artur Wołosewicz, Grzegorz Wójtowicz, Praca Zbiorowa, Paulina Zielińska, Maciej Zieliński, Karolina Zyśk, Grzegorz Żegliński, Małgorzata Żeleźnicka,


Zespół Szkół Łączności, 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 27-30
Szczecin 2017-10-20 r.
tel.: 91-48-48-056, FAX: 91-48-56-039